Hvordan bruke angrerett og returnere varer

Bruk av angrerett og retur av varer

Bruk av angrerett forplikter en aktiv handling av deg som kunde, på en slik måte at det ikke er noen tvil om at du benytter deg av din angrerett. Med en aktiv handling kan vi behandle saken på en rask og effektiv måte for begge parter, iht. angrerettloven (* ref. 14 dagers fristen nevnt i angrerettloven § 11).

 

Hvordan angre på kjøpet dersom varen ikke er sendt?

Dersom du ikke har fått sendingsbekreftelse kan du kontakte oss via vårt kontaktskjema på gallerih2.no eller sende en epost til post@gallerih2.no og be om at ordren slettes. Når vi har bekreftet at ordren er slettet, har du angret. For din egen del kan det være lurt å beholde kopi av e-post og informasjon om hvem du har pratet med i forbindelse med at du angret i minst 14 dager.

Hvordan angrer jeg før varen er hentet på utleveringsstedet?

Ta kontakt med oss via kontaktskjema eller på e-post post@gallerih2.no og gi beskjed om at du ønsker å benytte angreretten. Du vil motta en mail som bekrefter at ordren er innenfor kriteriene for angrerett. Du behøver ikke å foreta deg noe mot utleveringsstedet. Når ordren kommer tilbake til oss vil den bli kreditert i sin helhet.

 

Hvordan angrer jeg etter ordren er hentet?

Ta kontakt med oss via kontaktskjema eller på e-post post@gallerih2.no og gi beskjed om at du ønsker å angre kjøpet og vi vil bekrefte/avkrefte om ordren er innenfor kriteriene for angrerett. Når bekreftelse er gitt fyller du inn returskjemaet som fulgte med forsendelsen. Du finner også returskjema her på våre nettsider i nederste informasjonsbar på alle sider. Legg utfylt returskjema sammen med varen(e) du ønsker å returnere, og returner snarest mulig via et postkontor. Vi gjør oppmerksom på at det er forbruker som selv må bære kostnadene ved retur. (jf. Angrerettloven § 15 første ledd). Det oppfordres til at Angrerettvarene sendes som registrert pakkepost slik at du kan følge pakken på Posten sine sider slik at du har full oversikt over hvor forsendelsen befinner seg i postens system frem til den ankommer oss. Når vi har mottatt og behandlet din retur vil vi kreditere og tilbakeføre ditt tilgodehavende avhengig av betalingsmåte som er benyttet.

 

Tilbakeføring av betaling:

Kreditt/Debetkort - Tilbakeføres til den konto som er knyttet opp mot kortet

Nettbankbetaling - Overføres til den bankkonto som er benyttet til betalingen

Postoppkrav - Overføres til ønsket kontonummer

Faktura - Krediteres og overføres til ønsket kontonummer

Galleri H2